Kupno rowery to poważna decyzja, którą należy dobrze przemyśleć oraz odpowiedzieć sobie na wiele różnych pytań, takich jak: Jaki rozmiar roweru wybrać? Gdzie go kupić? Ile pieniążków przeznaczyć na zakup roweru? Oraz jaki rower kupić? Poniżej znajdziesz krótki poradnik na ten temat.
Zacznijmy od tego, ile pieniędzy powinno się wydać na rower – przede wszystkim musimy pamiętać, że rower to nie dzieło sztuki, ale narzędzie, które ma za zadanie służyć określonemu celowi, na przykład dojazdom do pracy, rekreacji lub w wyścigach. Bardzo ważne jest, aby wydać dokładnie tyle pieniędzy ile wystarczy na rower, który nadaje się do naszych zastosowań. Musimy pamiętać, że nie ma sensu przepłacać, ponieważ droższy rower nie zrobi z nas lepszych rowerzystów ani nie poprawi naszej formy. Generalnie chodzi oto, żeby nie przesadzić z żadną ze stron, ponieważ zbyt tani rower, szczególnie dla osoby intensywnie jeżdżącej będzie nieustannym źródłem problemów, takich jak szybko zużywające się części, niespodziewane awarie, częste wizyty w serwisie. Bardzo często jest tak, że zbyt tani rower okazuje się droższy w użytkowaniu, od tego który kosztuje więcej w dniu zakupu.
Pytanie więc ile konkretnie musimy przygotować pieniędzy? No cóż, w przypadku, gdy rower będzie nam służył okazjonalnie i zdecydujemy się na nowy sprzęt to 1000-1200 złotych w zupełności wystarczy. Co ciekawe używany jednoślad spokojnie kupimy nawet za 400-500 złotych. Jednak do bardziej regularnego użytkowania, także w złą pogodę, warto dołożyć i za 1300-2000 złotych poszukać roweru, który jest przygotowany już przez fabrykę do takiej eksploatacji. Przede wszystkim zyskamy na tym, że pojazd posiadał będzie bardziej trwały i odporny na warunki pogodowe sprzęt.
Co do rowerzystów, którzy zamierzają jeździć intensywnie oraz startować w zawodach, muszą niestety wydać najwięcej. Ale oni jednak z reguły sami doskonale wiedzą ile i za co płacą, dlatego nie dziwią ich więc ceny rowerów zaczynające się od 3 tysięcy złotych. Koniecznie trzeba wspomnieć także o słówko o jednej, dość istotnej cesze rowerzysty, mającej wpływ na przedział cenowy roweru, a dokładnie o masie cyklisty. W przypadku, gdy jesteśmy dobrze zbudowanym mężczyzną, który waży sto kilogramów lub więcej, nasz rower będzie musiał być wytrzymalszy, a więc także droższy. Dlatego też czasem kilka stówek ekstra, zwłaszcza wydanych na lepszej jakości części budujące koła (mocne obręcze oraz szprychy) na pewno z czasem nam się zwrócą.